Η σάρωση της ίριδας των ματιών και η ανάγνωση των μικροτσίπ των διαβατηρίων αναμένεται να αρχίσει να εφαρμόζεται προσεχώς στα αεροδρόμια, καθώς η αεροπορική βιομηχανία αναζητεί να μειώσει δραστικά το χρόνο αναμονής και την ταλαιπωρία των επιβατών κατά τον έλεγχο τους πριν την επιβίβαση. Η ΙΑΤΑ επέδειξε πρόσφατα στη Σιγκαπούρη το «σημείο ελέγχου του μέλλοντος», όπου οι επιβάτες θα διασχίζουν ένα τούνελ μήκους έξι μέτρων, το οποίο θα σαρώνει παπούτσια και αποσκευές χειρός και θα μπορεί να αναγνωρίζει υγρά και εκρηκτικά. «Οι επιβάτες θα προσεγγίζουν την πύλη επιβίβασης με αξιοπρέπεια», είπε ο Γενικός Διευθυντής της ΙΑΤΑ Giovanni Bisignani. «Όλα θα γίνονται χωρίς να χρειάζεται να σταματήσουν, να γδυθούν, να ανοίγουν τις αποσκευές τους και σίγουρα χωρίς να υφίστανται ψηλάφηση».
Ο διευθυντής της Αμερικανικής Υπηρεσίας Ασφαλείας Μεταφορών (TSA) John Pistole, θεωρεί το νέο σύστημα ασφαλείας της ΙΑΤΑ πολύ καλή ιδέα, ενώ εξέφρασε την ελπίδα να υλοποιηθεί εντός των επόμενων πέντε ετών. Η TSA εργάζεται προς την κατεύθυνση εξέλιξης ενός συστήματος διαχωρισμού των επιβατών σύμφωνα με την δυνητική επικινδυνότητα που μπορεί να τον χαρακτηρίζει. «Ένας τρόπος δεν ταιριάζει για όλους», είπε ο Pistole.
Η TSA σκοπεύει να ξεκινήσει ήδη από φέτος ένα πιλοτικό πρόγραμμα σε επιλεγμένα αμερικανικά αεροδρόμια, το οποίο θα επιτρέπει σε συχνούς ταξιδιώτες ή όποιον έχει καθαρό μητρώο να υφίστανται περιορισμένο έλεγχο. Στο σύστημα της ΙΑΤΑ, οι επιβάτες θα κατηγοριοποιούνται σύμφωνα με μια κρατική αξιολόγηση επικινδυνότητας η οποία θα εγγράφεται στο διαβατήριο ή την ηλεκτρονική ταυτότητα των επιβατών.
Παράλληλα η σάρωση ίριδας θα επιβεβαιώνει την ταυτότητα του επιβάτη. Επιβάτες χαμηλού ρίσκου θα περνάνε από το τούνελ κρατώντας τις αποσκευές χειρός σε μία διαδικασία που θα διαρκεί συνολικά ελάχιστα λεπτά σε αντίθεση με την τρέχουσα συνήθη διαδικασία που διαρκεί 35 λεπτά. Αντιθέτως οι επιβάτες υψηλότερου ρίσκου θα κατευθύνονται σε τούνελ που θα πραγματοποιεί πλήρη σωματική σάρωση το οποίο θα αναζητεί ταυτόχρονα επικίνδυνα αντικείμενα όπως εκρηκτικά.
«Χρειάζεται να συνδυάσουμε τις διαθέσιμες πληροφορίες για τους επιβάτες με τις νέες τεχνολογίες», είπε ο Bisignani. «Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μεταβούμε από ένα σύστημα που ψάχνει κακά αντικείμενα, σε ένα σύστημα που εντοπίζει κακούς ανθρώπους». Ωστόσο, ένα σημαντικό εμπόδιο ενδέχεται να είναι η απροθυμία ορισμένων κυβερνήσεων να αποκαλύπτουν πληροφορίες για τους πολίτες τους, είπε ο Ron Noble, γενικός γραμματέας της Interpol.
«Τα περισσότερα κράτη δεν θέλουν οι άλλες χώρες να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα των πολιτών τους», συμπλήρωσε ο Noble. Εντούτοις, εκπρόσωποι αεροπορικών εταιρειών, εξέφρασαν την ανησυχία τους για την υπερβολική εξάρτηση από την τεχνολογία σε βάρος του ανθρώπινου παράγοντα. «Σκέτη η τεχνολογία, δεν είναι λύση», είπε ο Elyezer Shkedy, Γενικός Διευθυντής της El Al Ισραηλιτικών Αερογραμμών.
«Χρειάζεται να αλλάζεις διαρκώς την άμυνά σου. Διαφορετικά οι τρομοκράτες θα εντοπίσουν τα αδύνατά σου σημεία». (Του Alex Kennedy, The Canadian Presss) Πρέπει να παραδεχτείτε ότι όλο αυτό το "ξεψάχνισμα" της προσωπικότητας αλλά και η κατηγοριοποίηση σε πολίτη Α,Β,Γ,Δ......Ω, θα είναι το λιγότερο άβολο. Και φυσικά όλα θα γίνονται για το καλό μας.Είναι ωραίο να αποφασίζουν άλλοι για εμάς, τόσο ξεκούραστο η πεμπτουσία του προβάτου εε...του καταναλωτή. Απορία 1η: Όλες αυτές οι ακτινοβολίες σκαναρίσματος προκαλούν προβλήματα στην υγεία μας ή θα το μάθουμε στο μέλλον; Απορία 2η:
Πως θα ορίζεται ο "κακός" ή ακόμη και ''επικίνδυνος'' άνθρωπος;
Με ποιά κριτήρια;
Ο διευθυντής της Αμερικανικής Υπηρεσίας Ασφαλείας Μεταφορών (TSA) John Pistole, θεωρεί το νέο σύστημα ασφαλείας της ΙΑΤΑ πολύ καλή ιδέα, ενώ εξέφρασε την ελπίδα να υλοποιηθεί εντός των επόμενων πέντε ετών. Η TSA εργάζεται προς την κατεύθυνση εξέλιξης ενός συστήματος διαχωρισμού των επιβατών σύμφωνα με την δυνητική επικινδυνότητα που μπορεί να τον χαρακτηρίζει. «Ένας τρόπος δεν ταιριάζει για όλους», είπε ο Pistole.
Η TSA σκοπεύει να ξεκινήσει ήδη από φέτος ένα πιλοτικό πρόγραμμα σε επιλεγμένα αμερικανικά αεροδρόμια, το οποίο θα επιτρέπει σε συχνούς ταξιδιώτες ή όποιον έχει καθαρό μητρώο να υφίστανται περιορισμένο έλεγχο. Στο σύστημα της ΙΑΤΑ, οι επιβάτες θα κατηγοριοποιούνται σύμφωνα με μια κρατική αξιολόγηση επικινδυνότητας η οποία θα εγγράφεται στο διαβατήριο ή την ηλεκτρονική ταυτότητα των επιβατών.
Παράλληλα η σάρωση ίριδας θα επιβεβαιώνει την ταυτότητα του επιβάτη. Επιβάτες χαμηλού ρίσκου θα περνάνε από το τούνελ κρατώντας τις αποσκευές χειρός σε μία διαδικασία που θα διαρκεί συνολικά ελάχιστα λεπτά σε αντίθεση με την τρέχουσα συνήθη διαδικασία που διαρκεί 35 λεπτά. Αντιθέτως οι επιβάτες υψηλότερου ρίσκου θα κατευθύνονται σε τούνελ που θα πραγματοποιεί πλήρη σωματική σάρωση το οποίο θα αναζητεί ταυτόχρονα επικίνδυνα αντικείμενα όπως εκρηκτικά.
«Χρειάζεται να συνδυάσουμε τις διαθέσιμες πληροφορίες για τους επιβάτες με τις νέες τεχνολογίες», είπε ο Bisignani. «Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μεταβούμε από ένα σύστημα που ψάχνει κακά αντικείμενα, σε ένα σύστημα που εντοπίζει κακούς ανθρώπους». Ωστόσο, ένα σημαντικό εμπόδιο ενδέχεται να είναι η απροθυμία ορισμένων κυβερνήσεων να αποκαλύπτουν πληροφορίες για τους πολίτες τους, είπε ο Ron Noble, γενικός γραμματέας της Interpol.
«Τα περισσότερα κράτη δεν θέλουν οι άλλες χώρες να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα των πολιτών τους», συμπλήρωσε ο Noble. Εντούτοις, εκπρόσωποι αεροπορικών εταιρειών, εξέφρασαν την ανησυχία τους για την υπερβολική εξάρτηση από την τεχνολογία σε βάρος του ανθρώπινου παράγοντα. «Σκέτη η τεχνολογία, δεν είναι λύση», είπε ο Elyezer Shkedy, Γενικός Διευθυντής της El Al Ισραηλιτικών Αερογραμμών.
«Χρειάζεται να αλλάζεις διαρκώς την άμυνά σου. Διαφορετικά οι τρομοκράτες θα εντοπίσουν τα αδύνατά σου σημεία». (Του Alex Kennedy, The Canadian Presss) Πρέπει να παραδεχτείτε ότι όλο αυτό το "ξεψάχνισμα" της προσωπικότητας αλλά και η κατηγοριοποίηση σε πολίτη Α,Β,Γ,Δ......Ω, θα είναι το λιγότερο άβολο. Και φυσικά όλα θα γίνονται για το καλό μας.Είναι ωραίο να αποφασίζουν άλλοι για εμάς, τόσο ξεκούραστο η πεμπτουσία του προβάτου εε...του καταναλωτή. Απορία 1η: Όλες αυτές οι ακτινοβολίες σκαναρίσματος προκαλούν προβλήματα στην υγεία μας ή θα το μάθουμε στο μέλλον; Απορία 2η:
Πως θα ορίζεται ο "κακός" ή ακόμη και ''επικίνδυνος'' άνθρωπος;
Με ποιά κριτήρια;