Συνομωσιολόγος στην Αίγυπτο ζητά τη φυλάκιση μαριονέτας

Εξηγήσεις στις εισαγγελικές αρχές της Αιγύπτου αναγκάστηκε να δώσει εταιρεία κινητής τηλεφωνίας μετά τη μήνυση που υπέβαλε ένας «ακτιβιστής» ο οποίος υποστηρίζει ότι η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας μετέδιδε «κωδικοποιημένα μηνύματα» για να οργανώσει επιθέσεις στη χώρα μέσω μιας διαφήμισής της με πρωταγωνίστρια μια... μαριονέτα. Η «Άμπλα Φαχίτα», μια μαριονέτα που έχει γίνει διάσημη στην Αίγυπτο για τις σατιρικές «παρεμβάσεις» της, εμφανίζεται στη διαφήμιση στο διαμέρισμά της όπου υπάρχει και ένας κάκτος στολισμένος με χριστουγεννιάτικες μπάλες. Ο κάκτος και άλλα διακοσμητικά στοιχεία είναι «μυστικοί κώδικε» που θα επιτρέψουν στους ισλαμιστές υποστηρικτές του ανατραπέντος προέδρου Μοχάμεντ Μόρσι να οργανώσουν επιθέσεις, υποστηρίζει ο Άχμεντ Ζεμπίνταρ, ή «Σπάιντερ», όπως είναι το καλλιτεχνικό ψευδώνυμό του.

Η μήνυση του επίδοξου καλλιτέχνη και γνωστού συνωμοσιολόγου, ο οποίος είναι επιπλέον και ένθερμος υποστηρικτής του ανατραπέντος προέδρου Χόσνι Μουμπάρακ, κατατέθηκε με αφορμή τις επιθέσεις που έχουν σημειωθεί το τελευταίο διάστημα σε διάφορες περιοχές της Αιγύπτου.

«Ο διευθυντής μάρκετινγκ, συνοδευόμενος από τον δικηγόρο της εταιρείας, παρουσιάστηκε στον εισαγγελέα και κατέθεσε για την υπόθεση», ανέφερε μία εκπρόσωπος της Vodafone, η Νόχα Σάαντ. Σύμφωνα με την εκπρόσωπο, δεν έχει ασκηθεί καμία δίωξη από τις αρχές αφού η έρευνα είναι ακόμη σε προκαταρκτικό στάδιο.

Ο «Σπάιντερ» διαβεβαίωσε το ιδιωτικό κανάλι Ταχρίρ ότι τα τέσσερα κλαδιά του κάκτου παραπέμπουν στο σύμβολο των υποστηρικτών του Μόρσι, σχηματίζουν δηλαδή ένα χέρι με τα τέσσερα δάκτυλα υψωμένα. Ο καλλιτέχνης διέκρινε επίσης μια «βόμβ» σε μια από τις χριστουγεννιάτικες μπάλες ενώ η «γεμιστή γαλοπούλα» για την οποία μιλάει η «Άμπλα Φαχίτα» είναι η κωδική ονομασία για το «παγιδευμένο αυτοκίνητο».

Την Τετάρτη, σε συνέντευξή του στο ιδιωτικό κανάλι CBC ο νεαρός συνωμοσιολόγος κατηγόρησε «τις βρετανικές μυστικές υπηρεσίες» για την υπόθεση αυτή και απείλησε την. . . μαριονέτα ότι θα την στείλει στη φυλακή.

«Η διαφήμιση δεν περιλαμβάνει κανένα κρυφό μήνυμα (...) κάθε άλλη ερμηνεία είναι καθαρά αποκύημα φαντασίας», τονίζει η Vodafone σε ανακοίνωσή της, προσθέτοντας ότι επιφυλάσσεται του δικαιώματός της να προσφύγει και η ίδια με τη σειρά της στη δικαιοσύνη.
Πηγή