"Ευελπιστώ ότι θα είμαστε έτοιμοι να στείλουμε τον πρώτο άνθρωπο στον Άρη εντός ενός χρονικού πλαισίου 10 με 15 ετών. Οπότε αν πάρουμε το μέσο αυτού του πλαισίου, μιλάμε πιθανότατα για περίπου 12 χρόνια", δήλωσε σε συνέντευξή του στο BBC ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής του PayPal Ελον Μασκ. "Δεν μπορούμε να περιμένουμε πολύ γιατί δεν θέλω να είμαι τόσο γέρος που δεν θα μπορώ να πάω", πρόσθεσε. Ο Ελον Μασκ είναι ένας από τους πιο ενεργούς και ενθουσιώδεις επιχειρηματίες νέας τεχνολογίας. Μετακόμισε από τη Νότιο Αφρική στον Καναδά στα 17 του και μετέπειτα στις ΗΠΑ, όπου ίδρυσε τις εταιρείες Zip2 και Paypal, οι οποίες πωλήθηκαν 307 εκατομμύρια και 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια αντίστοιχα. Με τα ισχυρά του κεφάλαια πλέον ο Μασκ συνέχισε και ίδρυσε την εταιρεία διαστημικών τεχνολογιών και μεταφορών SpaceX.
Η SpaceX διαθέτει δύο πυραύλους, τους Falcon 1 και 9, και το διαστημόπλοιο Dragon, το οποίο πραγματοποιεί πλέον τις μεταφορές φορτίων στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό για ένα συμβόλαιο 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τη NASA.
Η πρώτη επιτυχημένη μεταφορά έγινε τον περασμένο Μάιο σε κλίμα γενικού ενθουσιασμού, καθώς ήταν η πρώτη ιδιωτική εταιρεία που επιτυγχάνει κάτι τέτοιο. Ο Μασκ είναι επίσης συνιδρυτής της εταιρείας Tesla Motors, με στόχο την μαζική παραγωγή οικονομικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η NASA βλέπει με καλό μάτι την αναβάθμιση του ρόλου των ιδιωτικών εταιρειών στο διάστημα, καθώς θα ελευθερώσει πόρους για την ανάπτυξη των πρωταρχικών αντικειμενικών στόχων της και την αντιμετώπιση των πιο απαιτητικών τεχνολογικών προκλήσεων.
Ο Μασκ οραματίζεται την δημιουργία μιας ανθρώπινης αποικίας 80.000 ατόμων στον Άρη, με κόστος μεταφοράς περίπου 500.000 δολάρια το άτομο.
Το πρώτο βήμα για αυτό το φιλόδοξο σχέδιο θα είναι η μεταφορά ενός μικρού αριθμού πρωτοπόρων εθελοντών στον Κόκκινο Πλανήτη, μέσω ενός επαναχρησιμοποιούμενου πυραύλου, με καύσιμα υγρού οξυγόνου και μεθανίου. Η αποστολή θα έχει ως αντικείμενο την μεταφορά εξοπλισμού και τη δημιουργία κατοικήσιμων θόλων με συνθήκες οξυγόνου και δυνατότητες καλλιέργειας του εδάφους.
Η αποστολή αυτή θα κοστίσει περίπου 36 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τον Μασκ, ο οποίος έκανε τις εκτιμήσεις του υποθέτοντας ότι ένα ποσοστό 0,25 - 0,5% του ΑΕΠ των συνεργαζόμενων χωρών θα ήταν αποδεκτό, μη συμπεριλαμβανομένων των 500.000 δολαρίων που θα πλήρωνε το κάθε μέλος της αποστολής.
Στη συνέντευξή του ο Μασκ υποστήριξε επίσης πως οι πύραυλοι Falcon 1 και 9 είναι συγκριτικά πολύ ανώτεροι από τους Ariane 5 της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος (ESA), κυρίως λόγω του πολύ χαμηλότερου κόστους τους.
"Δεν το λέω αλαζονικά, αλλά στη θέση τους θα προχωρούσα στην ανάπτυξη του Ariane 6. Το κόστος του διαδόχου του Falcon 9 θα είναι ακόμα χαμηλότερο".
Το μέλλον των πυραύλων Ariane είναι ένα από τα βασικά θέματα της συνάντησης κορυφής των κρατών - μελών της ESA αυτή την εβδομάδα στη Νάπολη. Η Γαλλία είναι υπέρ της ανάπτυξης του Ariane 6, ενώ η Γερμανία υποστηρίζει πρώτα την αναβάθμιση του Ariane 5, που όμως θα σημαίνει και μείωση του κόστους κατασκευής του Ariane 6 στο μέλλον.
Η πρώτη επιτυχημένη μεταφορά έγινε τον περασμένο Μάιο σε κλίμα γενικού ενθουσιασμού, καθώς ήταν η πρώτη ιδιωτική εταιρεία που επιτυγχάνει κάτι τέτοιο. Ο Μασκ είναι επίσης συνιδρυτής της εταιρείας Tesla Motors, με στόχο την μαζική παραγωγή οικονομικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η NASA βλέπει με καλό μάτι την αναβάθμιση του ρόλου των ιδιωτικών εταιρειών στο διάστημα, καθώς θα ελευθερώσει πόρους για την ανάπτυξη των πρωταρχικών αντικειμενικών στόχων της και την αντιμετώπιση των πιο απαιτητικών τεχνολογικών προκλήσεων.
Ο Μασκ οραματίζεται την δημιουργία μιας ανθρώπινης αποικίας 80.000 ατόμων στον Άρη, με κόστος μεταφοράς περίπου 500.000 δολάρια το άτομο.
Το πρώτο βήμα για αυτό το φιλόδοξο σχέδιο θα είναι η μεταφορά ενός μικρού αριθμού πρωτοπόρων εθελοντών στον Κόκκινο Πλανήτη, μέσω ενός επαναχρησιμοποιούμενου πυραύλου, με καύσιμα υγρού οξυγόνου και μεθανίου. Η αποστολή θα έχει ως αντικείμενο την μεταφορά εξοπλισμού και τη δημιουργία κατοικήσιμων θόλων με συνθήκες οξυγόνου και δυνατότητες καλλιέργειας του εδάφους.
Η αποστολή αυτή θα κοστίσει περίπου 36 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τον Μασκ, ο οποίος έκανε τις εκτιμήσεις του υποθέτοντας ότι ένα ποσοστό 0,25 - 0,5% του ΑΕΠ των συνεργαζόμενων χωρών θα ήταν αποδεκτό, μη συμπεριλαμβανομένων των 500.000 δολαρίων που θα πλήρωνε το κάθε μέλος της αποστολής.
Στη συνέντευξή του ο Μασκ υποστήριξε επίσης πως οι πύραυλοι Falcon 1 και 9 είναι συγκριτικά πολύ ανώτεροι από τους Ariane 5 της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος (ESA), κυρίως λόγω του πολύ χαμηλότερου κόστους τους.
"Δεν το λέω αλαζονικά, αλλά στη θέση τους θα προχωρούσα στην ανάπτυξη του Ariane 6. Το κόστος του διαδόχου του Falcon 9 θα είναι ακόμα χαμηλότερο".
Το μέλλον των πυραύλων Ariane είναι ένα από τα βασικά θέματα της συνάντησης κορυφής των κρατών - μελών της ESA αυτή την εβδομάδα στη Νάπολη. Η Γαλλία είναι υπέρ της ανάπτυξης του Ariane 6, ενώ η Γερμανία υποστηρίζει πρώτα την αναβάθμιση του Ariane 5, που όμως θα σημαίνει και μείωση του κόστους κατασκευής του Ariane 6 στο μέλλον.