Μία συσκευή που μπορεί να σταματά αυτοκίνητα και άλλα οχήματα «νεκρώνοντας» τους κινητήρες τους μέσω ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων παρουσίασε η βρετανική εταιρεία E2V. Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC, το RF Safe-Stop χρησιμοποιεί παλμούς ραδιοσυχνότητας για να «μπερδέψει» τα ηλεκτρονικά συστήματα ενός οχήματος, προκαλώντας με αυτόν τον τρόπο παύση της λειτουργίας της μηχανής. Η Ε2V δεν είναι η μόνη εταιρεία η οποία εργάζεται πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο, καθώς είναι πολλοί αυτοί οι οποίοι αναπτύσσουν μη θανατηφόρα «όπλα» τέτοιου είδους για τις ένοπλες δυνάμεις, τα οποία θα εξουδετερώνουν οχήματα οι οδηγοί των οποίων αρνούνται να σταματήσουν. Ενδιαφέρον για τέτοια μέσα υπάρχει επίσης από την αστυνομία.
Το πρωτότυπο επεδείχθη στο BBC στο αεροδρόμιο Θροκμόρτον στο Γόρτσερσαϊρ, με τον Άντι Χολτ, στέλεχος της αστυνομίας, να δηλώνει ότι η συσκευή έχει μεγάλες δυνατότητες, αλλά είναι ακόμα πολύ νωρίς.
Κατά την επίδειξη, ένα όχημα το οποίο κατευθύνθηκε προς τη συσκευή με ταχύτητα 24 χιλιομέτρων ανά ώρα σταμάτησε να λειτουργεί, αφού πρώτα τα φώτα του ταμπλό του άρχισαν να επιδεικνύουν άρρυθμη λειτουργία. Επίσης, επηρεάστηκαν ηλεκτρονικές συσκευές οι οποίες βρίσκονταν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Το πρωτότυπο επεδείχθη στο BBC στο αεροδρόμιο Θροκμόρτον στο Γόρτσερσαϊρ, με τον Άντι Χολτ, στέλεχος της αστυνομίας, να δηλώνει ότι η συσκευή έχει μεγάλες δυνατότητες, αλλά είναι ακόμα πολύ νωρίς.
Κατά την επίδειξη, ένα όχημα το οποίο κατευθύνθηκε προς τη συσκευή με ταχύτητα 24 χιλιομέτρων ανά ώρα σταμάτησε να λειτουργεί, αφού πρώτα τα φώτα του ταμπλό του άρχισαν να επιδεικνύουν άρρυθμη λειτουργία. Επίσης, επηρεάστηκαν ηλεκτρονικές συσκευές οι οποίες βρίσκονταν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Όπως εξηγεί ο Άντι Γουντ, product manager της συσκευής, πρόκειται για έναν μικρό πομπό ραντάρ. «Η ραδιοσυχνότητα RF εκπέμπεται από τη μονάδα ακριβώς όπως σε ένα ραντάρ, πραγματοποιεί ζεύξη με την καλωδίωση του αυτοκινήτου και αυτό παρεμβάλλεται και μπερδεύει τα ηλεκτρονικά, σταματώντας τη λειτουργία της μηχανής».
Αν και κάποιοι ειδικοί θεωρούν ότι η χρήση ενός τέτοιου μέσου και πάλι δεν θα σταματούσε ένα αυτοκίνητο όσο γρήγορα θα έπρεπε, ο αντίλογος της E2V είναι ότι τα ρίσκα που συνεπάγεται η χρήση της συσκευής της είναι σαφώς μικρότερα από ό,τι άλλων αντίστοιχων συστημάτων. Σύμφωνα με την εταιρεία, το μηχάνημα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για την εξουδετέρωση σκαφών – ωστόσο, θα ήταν αναποτελεσματικό εναντίον οχημάτων παλαιότερης τεχνολογίας, τα οποία δεν διαθέτουν ηλεκτρονικά συστήματα.
Αντίστοιχη συσκευή, με σκοπό την εξουδετέρωση «ύπoπτων» οχημάτων, χωρίς να προκαλούνται καταστροφές σε αυτά ή τους επιβαίνοντές τους, αναπτύσσεται από διεθνή ομάδα ερευνητών για λογαριασμό του ΝΑΤΟ.
Αντίστοιχη συσκευή, με σκοπό την εξουδετέρωση «ύπoπτων» οχημάτων, χωρίς να προκαλούνται καταστροφές σε αυτά ή τους επιβαίνοντές τους, αναπτύσσεται από διεθνή ομάδα ερευνητών για λογαριασμό του ΝΑΤΟ.